Suknia wierzchnia - Ubiór średniowieczny

W XII w. Polskie kobiety nosiły zawsze podwójne suknie.
Z sukni spodniej widoczne jest zakończenie wąskich rękawów.
Suknia wierzchnia ma rękawy szerokie przy dłoniach.
W kręgach dworskich często rękawy były obszyte krajką.
Szerokość rękawów zależała od pozycji społecznej kobiety.

Ubiór kobiet niższych stanem (czyli mieszczanie)
również składały się z dwóch sukien,
przepasanych z rękawami lekko rozszerzonymi przy końcach 
aby nie przeszkadzały w pracy.


Wykonałam suknie wierzchnią
 z płótna (z domieszka lnu).
Rękawy są lekko rozszerzane.
Suknia została odwzorowana tak jak ubierały się kiedyś mieszczanki.
Suknia była sznurowana po bokach.
Wykorzystałam około 5 metrów tkaniny.

Projekt, konstrukcja odzieżowa oraz wykonanie: Iwakki
Rok wykonania 2006


Moszna 2007


Kliczków 2007



Każdego roku jest organizowana majówka w Kliczkowie.
Bractwa rycerskie przyjeżdżają dzień wcześniej 
przed rozpoczęciem imprezy.
Nocleg jaki był zapewniony to spanie
w pokojach królewskich, gdzie nie ma łóżek.
Trzeba było zabrać ze sobą karimatę oraz śpiwór.
A na drugi dzień kości bolały :)
ale za to mieliśmy obfite śniadanie.

Na zdjęciu jestem nie wyspana i zmęczona.
Poranne wyjście miało mnie odświeżyć i 
po drodze napatoczyła się telewizja Tvn 24.
Był to mój pierwszy wywiad na żywo
oraz ostatni mój pokaz w Kliczkowie.



Zapraszam na kolejny post o ubiorach średniowiecznych / 
Nakrycia głowy.

Źródło informacji na temat z sukni wierzchniej uzyskałam z wiedzy 

Atelier Iwakki

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Ewa Iwakki

FB @AtelierIwakki