środa, 11 marca 2015

Cerowanie dziur w spodniach / jeans

Otrzymałam spodnie męskie do naprawy, aby zacerować wszystkie dziury.
Spodnie zostały zakupione w 1992 przechodziły 23 lata.
Jeansy był bardzo przetarte, więc musiałam przemyśleć 
jak zacerować spodnie aby służyły na długie lata.
Pewna osoba uwielbia te spodnie, 
więc podjęłam się zadaniu i oto efekt mojej pracy.

Pomysł oraz wykonanie: Iwakki

1. Cerowanie tylnej kieszeni / dół
Kieszeń posiadała sporo dziur, pod spód przykleiłam kawałek jeans-u,
a następnie po prawej stronie cerowałam kieszeń.
Kieszeń pod prułam abym mogła dostać się do zszycia dziur.
Dobrałam biały kolor nitki, ponieważ po 23 latach 
spodnie się sprały i zrobiły się jasne.


Na maszynie wybrałam odpowiedni ścieg do cerowania.
Ustalam również jaka ma być gęstość i długość ściegu.


Tak wygląda cerowanie od środka.
Efekt nie jest zaskakujący ale w ten sposób 
dziura nie będzie się poszerzać.
A ten kawałek jeans-u zatrzymuje dalsze prucie.
Bezpośrednie cerowanie na spodniach 
spowodowałoby to dalsze przetarcia i strzępienie się dziur.


Efekt końcowy cerowania.


2. Cerowanie tylnej kieszeni / góra.
Przed cerowaniem - wielka dziura.


Po cerowaniu.


3. Cerowanie w miejscach gdzie urwały się szlufki.


4. Największa "zmora" we wszystkich spodniach jeansowych.
Przetarcia, dziury lub pęknięcia na szwie siedzeniowym.


Szew siedzeniowy podkleiłam płótnem,
aby łatwiej zszyć ponownie ten szew.


Efekt końcowy cerowania.


Prawie nic nie widać.


Zapraszam również na wpis jak łatać dziury w spodniach.

Atelier Iwakki

4 komentarze:

  1. Bardzo dobrze dobrałaś kolor nitki, cerowania niemalże nie widać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor nitki jest bardzo ważny, oto właśnie chodzi aby nie było widać tego cerowania.

      Usuń
  2. Bardzo dobry poradnik ;) Napewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki